اردوی بزرگ غارنوردی !!!

اپیزود اول:


اوّلین برنامه فصل پاییز 89 بود. تبلیغات خوشرنگ سطح دانشگاه که با هنرمندی گرافیست و رئیس انجمن؛ امیرحسین انجام شده بود حسابی همه را جذب کرده بود. همه جا سخن از این برنامه بود. توی سلف،دانشکده، پارک عمران، دکه یعفوب. خلاصه همه جا ! اسم پرطمطراق برنامه هم مزیدی بر علّت شده بود." انجمن برگزار می کند: برنامه غارنوردی به مقصد یکی از ناشناخته ترین و عمیق ترین غارهای ایران ! به سرپرستی آرش. زمان پنج شنبه و جمعه این هفته" به معیّت شماره تلفن انجمن که زیرش نوشته شده بود و آدرس وبلاگ.


اپیزود دوم:


چهارشنبه شب من در یکی از خوابگاهای دانشگاه بودم در طبقه بالای طبقه ای که آرش و همدستش مرتضی در آن بودند. می خواستم توی برنامه شرکت کنم. اما احساس می کردم برنامه نامعلوم و سنگینی باشد. برادر و پدرم را هم می خواستم ببرم. رفتم پایین پیش آرش تا از چند وچون این برنامه به اصطلاح جذب عضو (!) اطلاع پیدا کنم. آرام نشسته بود و گوشی موبایلش دم به ثانیه زنگ می خورد و او به آنها، برنامه را توضیح می داد و در نهایت ثبت نامشان  می کرد.


"بله این غار در شمال ایران قرار دارد و اخیرا توسط کوهنوردان ترک کشف شده است. بسیار طولانی می باشد و حتی ممکن است طولانی تر از غار پراو باشد ... نخیر فقط دهانه غار مشخص است و چند متری که نور خورشید به آنجا میرسد. حتی پنج درصد غار هم کشف نشده است ... چند فرود خطرناک داریم بعد به یک تالار می رسیم و بقیه مسیر را با توجه  به توان بچه ها ادامه می دهیم ... یک ساعت اول مسیر خشک است ولی بعد به غاری آبی بدل می شود ولی کلاً رطوبت غار بسیار زیاد است ... روز اول چند فرود سنگین داریم و بعد به تالاری می رسیم و شب می خوابیم ... شما 89 ای هستین؟ ... بله حتماً تشریف بیارین ... شما آقای؟ ... شماره دانشجویی ... خواهش می کنم خداحافظ " و گوشی را گذاشت. و من هاج و واج به آرش نگاه می کردم. مرتضی هم بغل دست من در حال چک کردن وسایل و تجهیزات !


- آرش این برنامه جذب عضوه؟ مرد مؤمن این که یه غار کشف نشدۀ بسیار خطرناکه و احتمال حادثه ناگوار فراوونه! کجا می خوای ببری ای جماعت تازه وارد رو؟


- نترس بابا ! ریسکه دیگه. تو کیسه خواب و زیرانداز داری؟


- آره دارم. نگاه کن ایناهاش آوردم ببینی.


- نه بابا اینا به درد نمی خوره اونجا خیلی سرد باید باشه. شب هم داخل غار می خوابیم. تالار اوّل.


- اینا خوب نیست؟ بقیّه مگه بهتر از اینو دارن؟



ادامه مطلب ...